Moderne boeiboordbekleding in Limburg

Boeiboorden: de opstaande kant van een dakgoot. Ze bepalen mede het aanzicht van uw huis, garage, tuinhuis of schuur.

Mooie afwerking van uw dakgoot

Van Moerkerk verzorgt boeiboordbekleding met de nieuwste materialen en technieken. Vaak zien we dat er tijdens de bouw maar wat multiplex of naaldhout als boeiboord tegen een huis getimmerd wordt. Wat verf erop en klaar is Kees. Na enkele jaren begint de ellende: de verf gaat bladderen en het geheel ziet er niet mooi meer uit. Ook komt het voor dat er lekkages ontstaan en lekwater het hout en de verf zodanig heeft aan getast, dat reparatie noodzakelijk is. Dan kunt u er voor kiezen om een schilder of timmerman te bellen, of van Moerkerk! Wij bekleden de boeiboorden namelijk met een product dat u niet meer hoeft te verven.

Trespa en Plastisol hoeft u niet meer te verven

Een voorbeeld van zo’n product is Trespa. Een harskernen product van circa 6 mm dik dat tegen het bestaande boeiboord gemonteerd word. Dit materiaal heeft echter 2 mm ventilatie nodig tussen hout en product. Er zit dan 8 mm materiaal op de boeiplank. Dit kan tot gevolg hebben dat de daktrim of zinken kraal van de dakgoot in de weg zit om alles mooi af te werken. Wij bieden daarom ook een alternatief: Plastisol. Dit product is 1 mm dik en past achter uw zinken kraallijst en of daktrimmen. Plastisol is een staalplaat die aan twee kanten is verzinkt. Aan de zichtzijde heeft de plaat een kleurcoating die – in gunstige gevallen – 40 jaar meegaat zonder te verkleuren. Verkrijgbaar in verschillende motieven zoals cintilla (puntjes) of glad. Zelfs de meeste RAL-kleuren zijn leverbaar. Dit product wordt machinaal gezet in banen van maximaal 3 meter lang en wordt gelijmd of geschroefd. Wilt u stalen van producten zien? Wij laten u graag zien wat er mogelijk is.